02 October 2010 @ 11:00 pm
Supernatural 6x02 "Two and a Half Men"  

LOOK AT THIS HBIC RIGHT THURR, LOOKING ALL FOINE AND SHIT. GOTDAMN, I SAY. THE DUDE IS PRETTY NICE TOO.


Kinda late but I only just watched the episode since I was gone for the most of the day, this post is mostly an excuse to fangirl the Impala tbh.

Things I have an unnatural passionate affection for/loved/liked
- OMFG DEAN, IMPALA AND CLASSIC ROCK TOGETHER AGAIN ♥♥♥♥♥♥♥♥&hearts
- TWO SAMS AND TWO DEANS = UNF ♥♥♥ X ∞
- OK, so the baby thing was kinda cute, she reluctantly admits.. Dean humming Deep Purple and the Whiskey for the gums awww
- Dean not falling for the Campbell Cult's bullshit.


Things that made me go :/
- The pacing still felt kinda off, mostly during the Dean and Lisa talks, I'm not used to SPN being so...un-SPN-y and I don't like it. Sense, this makes none.
- Sam being so trusting of the Creeper Campbells but I'll chalk it up to him not being completely there. He was brainwashed by the Initiative, ok? SAMUEL IS TOTALLY BUILDING AN ADAM, THEREFORE SAMUEL = DR. WALSH. AHEM.
- The ~Silent One dying, the last remaining interest I had in the Campbell Cult died with him. R.I.P Ye of Few Words.


Things I couldn't care less about
- The creeper Campbell Cult and their mysterious and uncomfortable creeper shit, srsly get away from me or I'll pepper-spray your asses. (Sidenote: does Gwen remind anyone else of Jodi Foster...kinda?)
- Lisa and Ben: Get it over with already, Show. I ain't getting any younger.




All in all: An improvement from last week to say the least. The relationship-Lisa-Ben shit left me cold as usual but the double-up on Winchesters and the Rock and Impala...oh Impala ♥
 
 
Current Mood: tired
Current Music: The Decemberists - Here I Dreamt I Was An Architect
 
 
( Post a new comment )
[identity profile] leighleighla.livejournal.com on October 2nd, 2010 09:06 pm (UTC)
YESSSS! Not the only one who sees the similarities with Buffy s4!! *fist pump*
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 2nd, 2010 09:10 pm (UTC)
lol SRSLY.
(Reply) (Parent) (Link)
[identity profile] spacefragments.livejournal.com on October 2nd, 2010 09:11 pm (UTC)
omg when sam suggested taking the babby to samuel i was like NOOOOOO THEY WILL DO NEFARIOUS EXPERIMENTS ON IT AND THEN THEY'LL EAT IT D:
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807: ZOMBIE!CAS[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 2nd, 2010 09:14 pm (UTC)
OM NOM NOM BABBY

I don't get why Bobby was never mentioned as an option, guess for teh dramaz
(Reply) (Parent) (Link)
[identity profile] artingstarvist.livejournal.com on October 2nd, 2010 09:41 pm (UTC)
Sam doesn't seem like Sam anymore :/ Seems to me like the bro love is gone. For now. Especially when they all ganged up on Dean. Which was really weird... that's barely ever happened before. And he was just kind of passive... IDK.

And I too mourned over the loss of quiet guy. At first, when I saw the Campbells I was like "ooh this could be cool". Now I don't want to see any more of them. I've also heard Cas's role is going to be more impersonal... but I don't think I could handle that much distance between everyone.
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 2nd, 2010 09:54 pm (UTC)
It does feel impersonal, which is why the premiere left me feeling emotionally cockblocked. At least this episode had some actual interaction between them but yeah I'm not loving it tbh.

The distance between the brothers bothers me, Sam not being Sam bothers the hell out of me. His unwavering loyalty to the Campbells doesn't make much sense, sure they are family but there's too much wtf over their sudden reappearance to warrant that much trust - esp. since it was implied that he told them about Dean's time in Hell and he didn't intervene when it was brought up to taunt Dean. I hope they give us a solid explanation for what's going on with him - which will probably be before Hellatus to mirror Dean's revelation in 4.10, my best guess at least.
(Reply) (Parent) (Link)
[identity profile] bellevue.livejournal.com on October 2nd, 2010 10:47 pm (UTC)
I went from SAM :D ♥ :3 when he was with Dean in the store/car/hotel to SAM D: </3 :/ when he was around the Campbells. THE SMILE SAM GAVE CHRISTIAN WHEN SAMUEL HANDED OVER THE BABY CREEPED ME THE FUCK OUT. I NEED THIS MYSTERY ABOUT WHAT'S WRONG WITH HIM TO BE SOLVED LIKE YESTERDAY, MY HEART CAN'T HANDLE THE WHIPLASH.

but omg Jensen here = :3333 WHY SO FREAKING ADORABLE?

Image

and Jared here = HNNGH JUST LET HIM WALK AROUND IN A SUIT SHOOTING PEOPLE ALL THE TIME

Image
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 2nd, 2010 10:50 pm (UTC)
LMFAO @ Dean getting startled awww


The Campbells are rubbing me the wrong way so hard right now, I want Sam away from those creeps.

Edited 2010-10-02 10:50 pm (UTC)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[identity profile] bellevue.livejournal.com on October 2nd, 2010 10:54 pm (UTC)
i knowwww, i don't like the trust he places in them. :( even telling them about dean's time in hell, UGH SAM STOP THEY'RE SO SKETCHY.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 2nd, 2010 10:58 pm (UTC)
INTERVENTION TIME



this is getting too Ruby 2.0-esque for me

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[identity profile] bellevue.livejournal.com on October 2nd, 2010 11:02 pm (UTC)
well at least this time they're being straight forward about the skeeviness and not trying a LOL WE TRICKED U.

BUT I WANT TO KNOW HOW MUCH BOBBY (and possibly cas too, though he doesn't seem to gaf about the boys rn, lol) KNOWS ABOUT WHAT'S GOING ON. did bobby meet them?!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 2nd, 2010 11:06 pm (UTC)
rofl man if they honestly think anyone got tricked then...


Depends on if Sam just popped in to say he was back on the surface or revealed more shit, idk I'm not crazy about Bobby after the last episode, dayum dude.


PEOPLE ARE ACTING WEIRD AND I DON'T LIKE IT.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[identity profile] angelofkhaos.livejournal.com on October 3rd, 2010 07:28 am (UTC)
True, I don't like Sam trusting the Campbells either. After all you'd think he would have learned not to be too trusting by now.
(Reply) (Parent) (Link)
[personal profile] radiophile on October 3rd, 2010 02:24 am (UTC)
I'm still so sad they killed off my bb Mark ;_; Lol of course my favorite Campbell dies and the douchey ones all live sigh.

Hopefully the end of the episode (OMG IMPALA/DEAN OTP FOREVER) means we won't be seeing Lisa and Ben for a while...? >.>; Honestly I'm just so relieved that they didn't kill her off. (FOR NOW)
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 3rd, 2010 11:24 am (UTC)
I hope this means they'll off the other Campbells soon, won't be soon enough tho'.

Can't say there's been any news of Cindy being back since the first two eps were shot so idk, but I hope they'll close this chapter by the time hellatus comes around.

IMPALA/DEAN FTW, I'M STILL JEALOUS YOU LUCKY BISH

Edited 2010-10-03 11:25 am (UTC)
(Reply) (Parent) (Link)
silverusagi[personal profile] silverusagi on October 3rd, 2010 05:00 am (UTC)
I'm not used to SPN being so...un-SPN-y and I don't like it. Sense, this makes none.

Makes sense to me, LOL.

You know, I think Samuel was talking to Dr. Walsh on the phone at the end. Trufax.

Lisa's motivations continue to change in every ep, IMO. Consistency, show, look into it.
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 3rd, 2010 11:26 am (UTC)
LOL during the start of her speech I was like "YES YES YES.....WAIT WHAT, NO."
(Reply) (Parent) (Link)
[identity profile] angelofkhaos.livejournal.com on October 3rd, 2010 06:57 am (UTC)
LOL I totally agree with a lot of what you posted! First of all I'm glad the Impala is back, I missed it and felt Dean was totally out of place with the pick up truck! :D

And yesss I also loved seeing double Deans and Sams!! I don't know what is about them being evil on screen but I like it, its very sexy ♥ Also the scenes where Dean gives the baby whiskey and the boy shopping for baby supplies was really adorable and funny, I loved Jared's expressions all through that scene at the store :D

I'm not a real fan of the Dean/Lisa pairing but I'm not totally against it either. But I agree I did want their story overwith since I want to see the boys on the road again, bonding and hunting.

Its funny but Gwen always reminds me of Sigourney Weaver *shrugs*

And lastly I hope the fan theory that Sam is undercover is correct, and that his trust towards the Campbells is due to that. :o
(Reply) (Thread) (Link)
ext_85807[identity profile] a-way-of-sin.livejournal.com on October 3rd, 2010 11:27 am (UTC)
undercover would be acceptable hmmm...
(Reply) (Parent) (Link)